Kindercollege: Werken als….wetenschapper i.s.m. IQ+

26 juni 2021 - 13:00 - 14:00

€5,00

Heb jij altijd al willen weten hoe het is om als wetenschapper onderzoek te doen? Is het zwembadwater wel nog goed om in te zwemmen? Hebben je goudvissen het nog naar hun zin in het water in hun kom? En dat vloeistofje dat op het aanrecht van oma staat….is dat eigenlijk wel veilig om aan te raken?

Tijdens dit praktische kindercollege leer je alles over zuren, basen, pH waardes en hoe deze te meten. Bijvoorbeeld door onbekende vloeistoffen te testen met lakmoespapier en universele indicator. Hoe herken je gevaarlijke zuren en basen die in het gootsteenkastje staan en wat betekenen deze waarschuwingssymbolen? Aan het eind van het college ben jij de expert! Dat vieren we met een heuse ‘stop-erop-en-plof!’ reactie.

26 juni 2021, van 13:00 tot 15:30 | Bibliotheek ‘s-Gravenzande

Kosten: €2,50 voor leden/€5,- voor niet-leden

Het college vindt deze middag twee keer plaats: van 13.00 – 14.00 uur en van 14.30 -15.30 uur.

Adviesleeftijd: vanaf groep 5.

Klik op deze link om je op te geven voor het kindercollege!

26 juni 2021
€5,00