Groningen – In verbinding met je hoogbegaafde kind

23 juni 2023 - 19:00 - 22:00

Wij zijn Willemien Hoevenaar en Lineke de Lange Boom en wij zijn systeemtherapeuten. In ons dagelijks werk binnen de jeugdggz komen we met enige regelmaat ouders tegen van kinderen die hoogbegaafd zijn en/ of die zelf hoogbegaafd zijn. Deze avond willen we graag met jullie kijken naar welke plek hoogbegaafdheid in jullie leven heeft en hoe dat jullie onderlinge relatie beïnvloedt.

Middels systeemtheoretische principes kijken we naar de patronen die in jullie onderlinge communicatie ontstaan en welke overtuigingen dit raakt. We zoeken naar hoe jij jouw kind zo goed mogelijk kan begrijpen en waar jouw invloed zit om de communicatie (nog) beter te laten verlopen. Er zal uiteraard gelegenheid zijn om vragen te stellen. Mocht je nu al vragen hebben, dan kan je ze mailen naar hb-cafe-groningen@ihbv.nl , zodat we ze mee kunnen nemen deze avond.

Voor wie?
Dit HB-Café is er voor iedereen die nieuwsgierig is naar (aspecten van) hoogbegaafdheid. Wat kenmerkt HB-ers?

Hoe zet je je talenten positief in? Wat betekent HB in de relatie met je kind, je partner, je familie, je collega’s, je leidinggevende? Waarin verschillen we van mensen die zichzelf herkennen in hoog sensitiviteit (HSP), een autismespectrum stoornis (ASS) of hyperactiviteit (ADHD)?

Iedereen is welkom: of je nu nog volop aan het ontdekken bent wat hoogbegaafdheid is; je je afvraagt of dat op jezelf of iemand uit je omgeving van toepassing is; je al (heel lang) weet dat je hoogbegaafd bent en je nieuwsgierig blijft naar hoe jij je hoogbegaafdheid positief kunt inzetten danwel graag je ervaringen wilt delen met anderen.

Heb je vragen over HB zijn? Stel ze! Weet je al lang(er) dat je hoogbegaafd bent en heb je misschien antwoorden? Je bent welkom om mee te luisteren en te praten en desgevraagd je ervaringen te delen.

Programma
19.30 uur Opening door Agnes Schilder, Roger van Hout en Jolande Donker van het HB-Café Groningen.
Gastsprekers: Willemien Hoevenaar en Lineke de Lange Boom
20.45 uur Pauze
21.00 uur Vervolg gastsprekers met gelegenheid om onderling ervaringen te delen en van elkaar te leren.
22.00 uur Einde programma.

Meldt je hier aan

23 juni 2023