Friesland / Geologieweekend Ijskoud & Steengoed

18 januari 2020 - 10:00 - 17:00

€5

De GEA Kring Friesland organiseert in samenwerking met het Natuurmuseum op 18 en 19 januari een kei-leuk weekend met als centraal thema: zwerfstenen uit de ijstijden. Let’s Rock!

Je komt er veel te weten over zwerfstenen en bovendien zijn er allerlei leuke activiteiten voor kinderen (gratis of tegen een kleine vergoeding). Het doorzagen van meegebrachte zwerfstenen bijvoorbeeld (maximale hoogte 7 cm), goudpannen, mineralen of fossielen uit gips hakken en zwerfstenen verven.

Traditiegetrouw is er een markt waarbij de GEA-leden hun mooiste vondsten laten zien. Bezoekers kunnen bovendien zelf een verzameling beginnen (of hun eigen collectie uitbreiden): er zijn mineralen, fossielen en zwerfstenen te koop. De entree is dit weekend € 5,- p.p. (exclusief OnderWaterSafari).

Steen met heimwee
Kunstenaar Bart Eysink Smeets is aanwezig bij de opening van het GEA-weekend, zaterdag om 10.00 uur. Daar vertelt hij over zijn bijzondere project om een zwerfsteen met heimwee terug te brengen naar Finland. Voor meer informatie: www.barteysinksmeets.nl.

18 januari 2020
€5