Noord-Holland / Familieconcert: Tsjaikovski’s de notenkraker (6+)

15 december 2019 - 11:00 - 12:00

€20,

Een heerlijk kerstig familieconcert door de Nordwestdeutsche Philharmonie. Tsjaikovski’s De notenkraker betovert de hele familie.
Kerstig familieconcert (6+)
Een heerlijk kerstig familieconcert door de Nordwestdeutsche Philharmonie. Roeland Hofman schreef een eigentijdse versie van het verhaal bij Tsjaikovski’s beroemde ballet De notenkraker. Clara krijgt een notenkrakerspop voor kerst. Die blijkt een knappe prins te zijn. Voor Clara het weet belandt ze in een wonderbaarlijke sprookjeswereld. Regisseur is vandaag Charli Chung. Het verhaal wordt gespeeld door Jade Robin en Chris Peters.

Tsjaikovski’s De notenkraker
Speelgoed, snoepjes en bloemen dansen wat af in Tsjaikovski’s De notenkraker. Het ballet is een van zijn vrolijkste werken. Niet alleen Clara verdwijnt in een fantasieland. Ook Tsjaikovski laat zijn verbeeldingskracht maximaal spreken in weergaloos kleurrijke muziek. Zo stelde hij de destijds nog gloednieuwe celesta centraal in de Dans van de suikerfee. Beleef met de hele familie dit magische sprookje vol avonturen.

Concertgebouw Amsterdam
Concertgebouwplein 10