Noord-Holland – Techniekmiddag bij De Ontdekplek

19 juni - 14:30 - 16:30

De Stichting Ontdekplek heeft het doel om belangstelling voor techniek te wekken bij kinderen tussen de 4 en 12 jaar. Techniek speelt een grote rol in de samenleving, vrijwel al ons handelen wordt erdoor beïnvloed. Hoe wij wonen, ons verplaatsen, vrije tijd doorbrengen en werken, alles hangt samen met techniek. En wij gaan daar meer over leren én mee werken tijdens deze middag.

Er komen speciaal voor ons oud-bezoekers van de Ontdekplek/Jonge Onderzoekers helpen die ook hoogbegaafd zijn en op de TU studeren of al afgestudeerd zijn. Je mag zelf bepalen wat je graag wilt doen, er zijn volop mogelijkheden! Veel activiteiten van de Ontdekplek lenen zich voor uitbreiding, bijvoorbeeld in de stromendwatertafel een dam maken die zo stevig is dat het water over de rand stroomt. Dat is pas 3x gelukt in 35 jaar, dus een geweldige uitdaging! Verder is er een doorlopende lijn in elektronicadozen, doos 1 eindigt bij het bouwen van een radio en doos 2 heeft vervolgopdrachten met bijvoorbeeld de telefoon. Ook kun je aan de slag met flipperkasten, deze zijn op allerlei manieren te maken en te combineren met extra hindernissen, lampjes en telsystemen. En er is nog veel meer te ontdekken en doen op deze plek, dus er is voor ieder wat wils!

We sluiten af met lekkere cake en limonade en je mag daarna alle zelfgemaakte werkjes mee naar huis nemen.

Voor wie? (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen tussen 4-12 jaar
Wat kost het? Pharosleden €3, niet-leden €6 per kind, inclusief alle materialen en cake en limonade

Wil je ook meedoen met deze technische middag op een super inspirerende plek? Je kunt hier een plekje reserveren

19 juni