Vrijwillig event manager

Stichting iQ+ zet zich als deskundige en samenwerkende partner in voor hoogbegaafde kinderen, jongeren, volwassenen en senioren. De stichting is eind 2017 opgericht en voortgekomen uit een denktank van ouders van hoogbegaafde kinderen. Inmiddels is stichting iQ+ zowel regionaal als landelijk gezien een volwaardig en deskundig partner voor ouders, onderwijsinstellingen en overheden op het gebied van hoogbegaafdheid.

De kern van de activiteiten is:

  • inspireren & samenwerken
  • informatie verzamelen & delen
  • onderzoeken & ontwikkelen
  • verbinden van professionals & geïnteresseerden

Stichting iQ+ staat midden in de samenleving en we zoeken daarom steeds weer de verbinding en samenwerking met (lokale) organisaties die zich bezighouden en/of inzetten voor onze doelgroep. Onze ervaring is dat hoe groter het netwerk hoe meer we voor hen kunnen betekenen. Niet alleen direct door onze activiteiten, maar ook indirect door samen te werken en hierdoor kennis over hoogbegaafdheid als een olievlek te verspreiden.

Eind 2024, beging 2025, willen we een mooi en groots evenement gaan organiseren. Om dit tot in de puntjes goed voor te bereiden en te laten verlopen zijn we op zoek naar een:

EVENT MANAGER (vrijwilliger)

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de totale coördinatie van het event. Van het samenstellen van een team tot aan het leggen van contacten met stakeholders. En van het voorbereiden van het event tot aan de evaluatie achteraf. Je houdt je bezig met de begroting, taakverdeling en ook de communicatie. Kortom: een heel dynamische rol!

Je staat er natuurlijk niet alleen voor, want je kunt rekenen op een team van vrijwilligers die jou gaan ondersteunen op het gebied van vormgeving, social media en uitvoering. Daarnaast zal je nauw samenwerken met de directeur van de stichting.

Ben jij op zoek naar een plek waar je blijk kunt geven van maatschappelijke betrokkenheid? Niet uit carrièreoverwegingen, maar omdat je graag van betekenis bent voor anderen? Spreekt het je aan om mee te bouwen aan een jonge organisatie met veel groeipotentieel? Dan is dit je kans!

Wij zoeken iemand die:

  • affiniteit heeft met de doelgroep;
  • minimaal 2-3 jaar aantoonbare ervaring heeft als eventplanner/ -manager;
  • een groot netwerk heeft in de evenementenbranche;
  • zowel een doener als verbinder is;
  • woonachting is in de regio Haaglanden/ Rotterdam-Rijnmond;
  • en die voor een periode van 6 maanden 4-8 uur per week beschikbaar is.

Wat bieden we:

  • Ruimte voor eigen inbreng en ideeën;
  • Flexibiliteit in het indelen van jouw beschikbare uren;
  • Een warm team van vrijwilligers die elkaar helpen en met elkaar bouwen aan de verdere groei en toekomstbestendigheid van stichting iQ+;
  • We organiseren twee keer per jaar een vrijwilligersbijeenkomst om onze vrijwilligers in het zonnetje te zetten;
  • Een groot netwerk binnen de ‘HB’ wereld;
  • De mogelijkheden om je binnen de ‘HB’ wereld verder te ontwikkelen middels onze uitgebreide kennisbank;
  • De mogelijkheid om het verschil te maken voor anderen door het inzetten van jouw kwaliteiten;
  • En tot slot kunnen we je een vrijwilligersvergoeding bieden.

Wat is verder handig voor jou om te weten:

De gewenste beschikbaarheid in uren bepalen we in overleg met elkaar (verwachting 4-8 uur per week);

Je kunt veelal vanuit huis werken, maar vanwege vele fysieke overlegmomenten in de regio is het praktisch als je uit de regio Haaglanden/ Rotterdam-Rijnmond komt.

Ben je enthousiast geworden om samen met ons het verschil te gaan maken?

Dan komen we graag met jou in contact. Stuur je cv en motivatie op naar marleen@stichtingiqplus.nl en dan zullen we contact met je opnemen voor het inplannen van een kennismaking. We zien uit naar je reactie!

Delen mag!
Twitter
Visit Us
LinkedIn
Share