Even voorstellen: Mendy van Koppen

Even voorstellen…

Dertig jaar was ik, toen het woord ‘hoogbegaafd’ mijn leven veranderde.
Dat klinkt behoorlijk melodramatisch, maar toch durf ik dat te beweren.
Er lijkt een ‘voor’ en een ‘na’ de ontdekking op de stoel bij de zoveelste psycholoog destijds. Ik realiseerde me: ‘Ik ben niet gek, ik ben blijkbaar hoogbegaafd’. De boeken die ik vervolgens opzoog over dit onderwerp leken een blauwdruk van mijn leven. Wat een verademing; vele puzzelstukjes vielen op zijn plaats. Alles klopte, en de herkenning zorgde voor tranen van kaft tot kaft. Op de hoge intelligentie na dan, want daar was ik bij mezelf nog niet zo zeker van. Ironisch genoeg schijnt dat dan weer typisch hb te zijn; om dat in twijfel te trekken;)

Mijn ‘diagnose’ is nu vier en een half jaar geleden en ik sta sindsdien anders in het leven.
Met ook letterlijk een ander spiegelbeeld.
In de blogs die ik jullie zal voorschotelen zal van alles voorbij komen op het gebied van hoogbegaafdheid. Stukjes van mijn verhaal. Net als actualiteiten. Misschien wel jouw verhaal? Of ervaringen op scholen. Maar ook de zoektocht naar de juiste randvoorwaarden in de opvoeding van mijn kinderen.
Dat hoogbegaafdheid behoorlijk erfelijk is zie ik veel om mij heen. Alleen al de ‘crew’ van de stichting vermenigvuldigt het aantal hb’ers in het Westland flink!

Onderbuikgevoel

Mijn grote liefde Evert en ik wonen met onze drie geweldige rovertjes van acht, vijf en één jaar in Naaldwijk.
Drie hele verschillende karaktertjes, met elk zo hun eigen uitdagingen voor zichzelf, voor de juf en voor ons;)
De oudste is onlangs op verzoek van school getest en mijn onderbuikgevoel werd daarmee bevestigd.

Zonder twijfel voelde ik dat ik me graag wilde inzetten voor stichting iQ+.
Super dat ik de kans krijg op verschillende manieren mijn steentje bij te dragen voor het hoogbegaafde kind.
Ondanks dat nu ‘publiekelijk’ schrijven en praten over hoogbegaafdheid voelt als een soort ‘coming out’, ben ik ervan overtuigd dat dit goed en nodig is. Het beeld over hb is namelijk nog lang niet altijd kloppend.
Wij als stichting hebben een missie, dus wees gewaarschuwd; want hoogbegaafden op een missie… die zijn lastig tegen te houden

Laat een Reactie achter