Even voorstellen: Joke Breel

Joke Breel
Ik ben Joke Breel, een senior die zich bewust is van wat hoogbegaafdheid betekent in het leven van alledag. Mijn partner is in het onderwijs werkzaam met tieners die net iets meer in hun mars hebben. Ik heb twee kinderen die gehuwd zijn en kinderen hebben. Ik gun hen van harte een top-ontwikkeling. Als volwassene ben ik geleidelijk aan gaan beseffen dat mijn drang om op latere leeftijd weer een studie op te pakken en mijn nieuwsgierigheid een uiting was van hoogbegaafdheid. Inmiddels ben ik jurist en ben van mening dat een ieder tot zijn recht mag komen. Mijn eigenwijze manier van vragen stellen zorgde echter voor stugge communicatie. De vaak onderliggende signalen die ik ook nog eens oppik maken het er ook niet makkelijker op.

Ik was aanwezig bij de symposiums die door iQ+ zijn georganiseerd. Vanuit mijn eigen behoefte aan peercontact was ik aanjager van de HBmiddag over en voor hoogbegaafde senioren. Deze bijeenkomst op 19 februari dit jaar, heb ik als een verademing ervaren. De herkenning bij andere senioren die als kind eigenwijs waren, geen genoegen namen met simpele antwoorden en de nuances die zij willen zien. Ook herkende ik de zoektocht en de bewustwording die daarop kan volgen. Dat maakte dat ik een bijdrage wil leveren aan het bevorderen van deze bewustwording van hoogbegaafdheid door senioren (of lees op latere leeftijd). Ook zou ik graag willen bijdragen aan het vergroten van kennis van senioren over hoogbegaafde jongeren door onder andere de verbinding tussen generaties te faciliteren. Daarom heb ik mij verbonden als vrijwilliger aan stichting iQ+! Als coördinator Seniorenplatform wil ik mijn bijdragen invulling gaan geven. Samen met u!

Voor meer informatie, ideeën, of het delen van ervaringen bent u van harte welkom contact met mij op te nemen. Dit kan via joke@stichtingiqplus.nl