DrieluiQ+Cleverbee

In de maand november hebben stichting iQ+ en Cleverbee 10-12 ouders meegenomen in een DrieluiQ; drie avonden over ontwikkelings-voorsprong en hoogbegaafdheid. De workshops vonden plaats in een gepaste omgeving: Kindercentrum DoReMi van stichting Kwest.
De 1e avond hebben we stilgestaan bij wat ontwikkelings- voorsprong is en welke signalen zichtbaar kunnen zijn. Dit hebben we gedaan aan de hand van de Luiken van Tessa Kieboom.
De 2e avond stond in het teken van de uitdagingen die kinderen met voorsprong zelf kunnen tegenkomen, maar die ook in de opvoeding een rol kunnen spelen. Hang naar autonomie bijvoorbeeld, maar ook ongezond perfectionisme kan zo’n uitdaging worden.
Iedere avond had natuurlijk kennis delen als thema, maar ook ervaringen en tips uitwisselen was belangrijk. Dit hebben we de 3e avond nog meer gedaan. In 3 groepen uiteen zijn we aan de slag gegaan met respectievelijk ’10 valkuilen in de opvoeding’, ‘wat gaat goed, wat kan beter?’ en ‘het vooroordelenspel’. …

Laat een Reactie achter