Activiteitenkalender

Op deze kalender kan je alle activiteiten zowel, landelijk als regionaal, vinden die interessant kunnen zijn voor hoogbegaafde kinderen, ouders en/of andere geïnteresseerden. De evenementen worden door stichting iQ+ of door derden georganiseerd. Bij de evenementen van derden staat een link naar de organisator. Neem voor vragen contact met hen op. Stichting iQ+ is niet verantwoordelijk voor de activiteiten die door derden zijn georganiseerd.

Stichting iQ+ organiseert onder andere de volgende activiteiten :

Laden Evenementen

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Noord-Holland – Drijvende woningen – knutsel activiteit 6-12 jr

22 januari 2023 - 14:00 - 16:00

€6 – €9

Kruip in de huid van een architect en maak je eigen droomhuis dat kan drijven.

Ontwerp en maak een eigen bouwwerk en neem deze na afloop mee naar huis. Je werkt met materiaal zoals piepschuim, karton, hout, plastic en nog veel meer.
We ontwerpen deze woningen onder begeleiding van medewerkers van het Architectuur Centrum in Haarlem.

(Als je graag mee wilt, maar echt liever een ander soort gebouw maakt, zoals een kasteel, een boomhut, een gebouw voor op Mars of nog iets heel anders, mag dat natuurlijk ook.)

Bereikbaarheid:

Parkeren kan in Parkeergarage De Kamp.
Te voet vanuit de uitgang van de parkeergarage ga je rechtsaf naar de Gedempte Oude Gracht. Je gaat hier links en vervolgens de tweede straat links het Groot Heiligland in. Hier bevind zich het ABC Architectuurcentrum Haarlem op nummer 47 (ca. 4 minuten lopen vanaf parkeergarage).

Openbaar vervoer:
Vanaf Haarlem station is het 15 á 20 minuten lopen naar het ABC Architectuurcentrum Haarlem: richting centrum naar het zuiden, volg de bordjes “Museumkwartier”. Het ABC bevindt zich schuin tegenover het Frans Halsmuseum.

Voor de ouders:
Het architectuur centrum Haarlem is geen museum, het beheerd namelijk geen collectie, echter het heeft wel een tweetal tentoonstellingen:
Entree is 5 Euro of gratis met museum jaarkaart.
Een bezoek aan het tegenover liggende Frans Hals museum of een wandeling door Haarlem centrum kunnen natuurlijk ook.

Aanmelden:
Graag aanmelden door een mail met het aantal deelnemers, hun leeftijd, naam, eventueel Pharos lidmaatschap nummer en een telefoonnummer waarop we u indien nodig tijdens de activiteit kunnen  bereiken.
Naar: Zuid-Holland@pharosnl.nl

Gegevens