Online / Filosofun: Dickens Live

19 december 2020 - 08:00 - 31 december 2020 - 17:00

Gratis

Eind december gaat De Filosofietuin van start met Leo Live, een naschoolse online filosofieclub voor alle nieuwsgierige kids van 8-14 jaar uit Nederland en Vlaanderen. Onder de noemer Dickens Live zijn er dagelijks kosteloze, vrijblijvende kennismakingslessen (19-23, 27-31 december).

In de interactieve decembermaand-workshop duiken we in de wereld van de beroemde Engelse schrijver Charles Dickens. We beginnen met een schets van zijn leven en tijd van Industriële Revolutie, fabrieksarbeid en groeiende verschillen tussen arm en rijk.

Aansluitend bekijken we een tekenfilmversie van A Christmas Carol (NL gesproken). Vervolgens vertel ik je meer over wat Dickens van doen heeft met de deugdenleer van de oude Griekse filosoof Aristoteles. Tot slot filosoferen over wat ‘een goed mens zijn‘ voor jou betekent. En dan is het hoogste tijd voor het maken van jouw lijstje van goede voornemens voor 2021!

Dus schuif eind december thuis gezellig online aan met je laptop en een mok warme chocomelk. Wat denk jij: kan een eenzame oude vrek zoals Mr. Scrooge zijn leven nog verbeteren?

Aanmelden voor de proefles: Klik hier!!!

Begin:
19 december 2020 - 08:00