Stichting iQ+ heeft haar droomstart gemaakt!

Stichting iQ+ heeft haar openbare droomstart gemaakt!

Deze afgelopen week gonsde het woord hoogbegaafdheid het in het Westland. Stichting iQ+ heeft zich groots getoond aan de buitenwereld door de hoogbegaafden en hun omgeving flink in het zonnetje te zetten.

Woensdag 14 maart was er een middag voor jong en oud met workshops voor (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen van 4 tot 14 en voor ouders van hoogbegaafde kinderen in de bibliotheek ’s Gravenzande.

De onthulling van een tafel vol met nieuwe biebboeken over hoogbegaafdheid en ontwikkelingsvoorsprong en een lezing van Suzanne Buis over haar boek ‘droomdenker’ was het startpunt van de middag.

Symposium ‘Het hoogbegaafde kind en ik’

Een dag later was er het symposium ‘het hoogbegaafde kind en ik’ in het ISW Gasthuislaan. Ook hier was het programma gevuld met sprekers over onderwerpen voor kinderen van 0 – volwassenheid. Mirjam Veldhoven (Cleverbee) sprak over de noodzaak van vroegsignalering van ontwikkelingsvoorsprong, Linda van der Klooster over waarom passend onderwijs zo belangrijk is voor deze groep leerlingen, Bart Vogelaar van de Universiteit Leiden, brak een lans voor het geven van de juiste instructie en begeleiding aan (hoogbegaafde) leerlingen, 17 jarige Sophie heeft verteld hoe het voor haar was en is om hoogbegaafd te zijn en Rineke Derksen (gelukkig HB) nam het publiek mee in de wereld van klunselen om te leren omgaan met perfectionisme.

Voor sommige aanwezigen was het een hele emotionele en aangrijpende avond; ‘ik hoor zoveel dingen die ik herken’, ‘had ik dit maar eerder geweten’, ‘ik wil dit delen met mijn collega’s op school en consultatiebureau’, ‘wat fijn dat de stichting deze avond heeft georganiseerd’. Voor stichting iQ+_ een droomstart om haar streven ‘wegwijzer te zijn voor een ieder die zijn of haar weg wil vinden in alle informatie en kennis over hoogbegaafdheid’ uit te voeren.

Laat een Reactie achter