Over ons

Stichting iQ+ heeft het streven de handen van professionals, onderwijs, gezondheidszorg, overheid en ouders ineen te slaan om het pad voor het hoogbegaafde kind te banen, zodat het intellectuele talent tot bloei komt.

Wat wij doen

Activiteiten

Voor hoogbegaafde kinderen en/of hun ouders organiseren wij ontspannen en leerzame activiteiten en workshops. Houdt hiervoor onze agenda in de gaten.

Lezingen

Voor scholen, instanties en het bedrijfsleven geven wij lezingen over hoogbegaafdheid en het (samen) leren werken met mensen of kinderen die hoogbegaafd zijn.

Kennismakelaar

Als ervaringsdeskundige delen wij onze kennis, stellen wij boeken beschikbaar en helpen wij jou de juiste informatie te vinden die past bij jouw situatie

Spreekuur

Onderzoek

Samen met universiteiten en hoge scholen doen wij onderzoek naar hoogbegaafdheid en de gevolgen daarvan in diverse situaties.

Activiteiten

Lezingen

Kennismakelaar

Spreekuur

Voor ouders en hun kinderen is het wekelijks spreekuur op woensdag van 9-11 uur om informatie te delen en hulpvragen te stellen.
Meld je aan via de contact pagina

Onderzoek

Juridische ondersteuning

Scholen en ouders wegwijs maken in regelgeving en protocollen geldend binnen het reguliere onderwijs en private onderwijsinstellingen. Vraag nu een vrijblijvend advies aan.

Regeling vroegtijdige instroom

Wij adviseren scholen en ouders omtrent vervroegde instroom. Wij hebben hiervoor op maat gemaakte regelingen ontwikkeld. Wij geven hier graag meer informatie over.

Plusklas

Wij adviseren kinderopvang, primair onderwijs en voortgezet onderwijs over Plusklassen en/of passend onderwijs voor hoogbegaafden. Tevens ondersteunen en begeleiden wij in de opzet en uitvoer ervan.

Bemiddeling in hulpverlening & organisaties

Met onze iQ+-zoekmodule vind je zelf snel de juiste persoon, in vorm van een coach, kennisexpert of instantie.

Boeken & handige links

Op onze boekenplank vind je een selectie van de beste boeken - zoals wij dat ervaren - voor hoogbegaafdheid.

Sima de Bruyn-Daoud

Onze oprichter

“In drie maanden tijd was mijn vrolijke kereltje veranderd in een depressief kleutertje, die niet meer naar school wilde gaan. Ik had het geluk dat een leerkracht zag dat er wat was met mijn kind. Want zelf heb je geen idee wat hoogbegaafdheid is en wat voor enorme invloed het heeft op zo een jong persoon.” Sima

Sima de Bruyn-Daoud, moeder van 3 hoogbegaafde kinderen is grondlegger van stichting iQ+. Vanuit haar eigen ervaring en zoektocht naar hulp voor haar kinderen heeft ze besloten met deze kennis ook anderen te helpen. Want soortgelijke ervaringen zijn er veel. Heel veel. Samen met Annette Broer en Linda van der Klooster en de leden van de Raad van Advies helpen ze anderen graag verder op hun pad.

Sima de Bruyn-Daoud

Sima de Bruyn-Daoud (bestuurslid)

oprichtster, achtergrond in talentonderwijs, moeder van drie hoogbegaafde kinderen

Bestuurzw_0006_Annette