Coördinator seniorenplatform (vrijwilliger)

Stichting iQ+ zet zich als deskundige en samenwerkende partner in voor hoogbegaafde kinderen, jongeren,  volwassenen en senioren. De stichting is in december  2017 opgericht en voortgekomen uit een denktank van ouders van hoogbegaafde kinderen. Inmiddels is stichting iQ+ zowel regionaal als landelijk gezien een volwaardig en deskundig partner voor ouders,  onderwijsinstellingen en overheden op het gebied van hoogbegaafdheid.

De kern van de activiteiten is:
  • inspireren & samenwerken
  • informatie verzamelen & delen
  • onderzoeken & ontwikkelen
  • verbinden van professionals & geïnteresseerden

Stichting iQ+ staat midden in de samenleving en we zoeken daarom steeds weer de verbinding en
samenwerking met (lokale) organisaties die zich bezighouden en/of inzetten voor onze doelgroep.
Onze ervaring is dat hoe groter het netwerk hoe meer we voor hen kunnen betekenen. Niet alleen
direct door onze activiteiten, maar ook indirect door samen te werken en hierdoor kennis over
hoogbegaafdheid als een olievlek te verspreiden.

Omdat we onze activiteiten voor hoogbegaafde senioren willen gaan uitbreiden zijn we op zoek
naar een:

Coördinator Seniorenplatform (vrijwillig)

Middels dit platform willen we voorzien in activiteiten voor hoogbegaafde senioren en informeren over hoogbegaafdheid bij senioren. Net zoals bij al onze activiteiten staat ook hierbij kennisdeling en ontmoeting centraal, waarbij we het belangrijk vinden dat het laagdrempelig en toegankelijk moet zijn voor iedere geïnteresseerde. In deze rol ben je primair verantwoordelijk voor het vormgeven van de activiteiten die vanuit dit platform worden georganiseerd en de organisatie hiervan in samenwerking met onze vrijwilligers.

Momenteel wordt er vanuit het platform in het Westland al maandelijks iQoffie&Thee georganiseerd. Dit zijn samenkomsten waarbij we kennis opdoen en ervaringen delen. Er staat steeds een ander thema centraal. Met regelmaat wordt er een spreker uitgenodigd om de middag vorm te geven. We zien graag dat deze activiteiten verder uitgebreid worden en efficiënt begeleid worden.

Ben jij op zoek naar een plek waar je blijk kunt geven van maatschappelijke betrokkenheid?
Niet uit carrièreoverwegingen, maar omdat je graag van betekenis bent voor anderen? Spreekt het je aan om mee te bouwen aan een jonge organisatie met veel groeipotentieel? Dan is dit je kans!

Wij zoeken iemand die:
  • affiniteit heeft met de doelgroep hoogbegaafde senioren;
  • ervaring heeft met het organiseren en coördineren van activiteiten;
  • kennis/ ervaring heeft met hoogbegaafdheid;
  • een luisterend oor kan bieden;
  • zowel een doener als verbinder is;
  • kan werken in en met een digitale omgeving of het leuk vindt om zich hierin te bekwamen (Sharepoint, Microsoft).

Verder zoeken we iemand die vanuit creativiteit en het denken in mogelijkheden de activiteiten verder uit weet te breiden vanuit de zienswijze van onze mooie stichting.

Wat bieden we:
  • Een warm team van vrijwilligers die elkaar helpen en met elkaar bouwen aan de verdere groei en toekomstbestendigheid van de IQ+;
  • We organiseren twee keer per jaar een vrijwilligersbijeenkomst om onze vrijwilligers in het zonnetje te zetten;
  • Een groot netwerk binnen de ‘HB’ wereld;
  • De mogelijkheden om je binnen de ‘HB’ wereld verder te ontwikkelen middels onze uitgebreide kennisbank;
  • De mogelijkheid om het verschil te maken voor anderen door het inzetten van jouw kwaliteiten.
  • Deelname aan onze activiteiten.
Wat is verder handig voor jou om te weten:
  • De gewenste beschikbaarheid in uren bepalen we in overleg met elkaar;
  • Je kunt je werkzaamheden dankzij onze IT omgeving primair vanuit huis doen, vanzelfsprekend word er wel van je verwacht op locatie aanwezig te zijn als de activiteiten hier om vragen.

Ben je enthousiast geworden om samen met ons het verschil te maken?
Dan komen we graag met jou in contact. Stuur je cv en motivatie op naar Marleen van der Wel, marleen@stichtingiqplus.nl en dan zullen we contact met je opnemen voor het inplannen van een kennismaking. We zien uit naar je reactie!

Laat een Reactie achter