Zuid-Holland / Thema-avond HB-Hoera!?- Weten en Delen: Asynchrone ontwikkeling

6 april 2020 - 19:45 - 21:15

Het onderwerp van deze avond is asynchrone ontwikkeling. Een hoogbegaafd kind ontwikkelt zich niet volgens het boekje. Welk kind wel, overigens? Maar bij een HBer zijn de verschillen tussen de verschillende ontwikkelingsgebieden vaak groter. Cognitief/op leergebied loopt het kind soms jaren voor. Emotioneel lijkt het juist achter te lopen op leeftijdsgenootjes. Over hoe het met de sociale ontwikkeling is zijn ouders en school het lang niet altijd eens. Hoe zit dat nou, met die asynchrone ontwikkeling? Je hoort er meer over. Van mij, en ongetwijfeld ook van elkaar.

Sherpa verzorgt een inleiding, waarin achtergronden en theorie aan bod komen. Je gaat zelf, met elkaar, aan de slag met het thema van de avond. En natuurlijk is er ruimte voor uitwisseling met andere deelnemers.

Achtergrond:
Sherpa heeft een reeks thema-avonden in het leven geroepen rond verschillende hoogbegaafdheid-gerelateerde onderwerpen, waarvan ze merken dat er veel vragen over zijn. Die vragen kunnen ze natuurlijk met iedereen individueel bespreken, maar je komt niet altijd als cliënt naar de praktijk, want je hebt met je kind of leerling niet zozeer een probleem, maar alleen een interesse, een vraag, een nieuwsgierigheid. Behalve dat je behoefte hebt aan informatie, kennis, weten, vind je het ook prettig om van anderen te horen waar zij tegenaan lopen, hoe ze omgaan met hun intense, mooie, ingewikkelde kind. Om best practices te horen. En valkuilen, waar anderen al in geduikeld zijn en jij gelukkig nog niet. Of wel, en hoe klauter je daar dan weer uit?

6 april 2020
,