Zuid-Holland – Slootjesdag

11 juni 2022 - 13:00 - 16:15

Ontdek de wondere wereld van de sloot

De editie 2022 van de landelijke Slootjesdagen in onze regio komt eraan!

Komen jullie met je kinderen (van 6 tot 12 jaar) om op onderzoek te gaan in de wondere wereld van de waterdiertjes?

In de Rotterdamse regio wordt de Slootjesdag dit jaar gehouden in het Berg- en Broekpark, op zaterdagmiddag 11 juni.

Kinderen van 6 tot 12 jaar zijn welkom, maar wel vergezeld door een (groot)ouder of andere volwassene.

Deelname is gratis; benodigde materiaal is beschikbaar.

Er zijn 3 tijdsloten van 45 minuten, om 13.30u, 14.30u en 15.30u. Je krijgt een visplek en tijdslot toegewezen; elke visplek heeft zijn eigen begeleider.

Met bakjes, schepnetjes en zoekkaarten ga je je vangsten bekijken.

Om eventueel lekker te zitten in het gras, kan je je eigen kleedje meenemen. Denk ook aan toepasselijke kleding en kaplaarzen en neem goede zin en nieuwsgierigheid mee!

Aanmelden is verplicht, via het aanmeldformulier op de website.

Bij de bevestiging van de aanmelding hoor je bij welke shift je ingedeeld bent. Er is een beperkt aantal plekken, dus geef je snel op!

Je kunt je aanmelden tot en met 9 juni of tot het vol is.

Tijdens de activiteit worden foto’s gemaakt die voor communicatie-doeleinden gebruikt worden. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, geef dit aan in het opmerkingen-veld van het aanmeldformulier.

Het Berg- en Broekpark in Schiebroek is prachtig gelegen tussen kinderboerderij De Wilgenhof en Plaswijckpark aan de Ringdijk. We gaan vissen in de sloot bij de rij wilgen in het midden (zie kaartje; visplekken zijn langs de rode lijn), in de buurt van de snoekenpaaiplaats en het windmolentje. Dat is ook de ontmoetingsplek, te herkennen aan de felgroene IVN-vlag.

11 juni 2022
, ,