Zuid-Holland – Reis naar de Romeinen samen met Pharos

4 juni 2023 - 10:30 - 12:30

Lijkt het jou leuk om samen met andere kinderen en jouw familie terug te gaan in de tijd?
Ben je nieuwsgierig naar hoe de Romeinen vroeger leefden?
Kom dan op 4 juni naar Archeon. Samen met een Romein maak je een wandeling door zijn tijd. Je gaat kennis maken met een Romeinse nederzetting zoals die ooit in Nederland gevestigd werden. Onderweg hoor je allemaal verhalen over het leven van de Romeinen. En heb je vragen, stel ze dan gerust.

Na een wandeling van 1 ½ uur heb je ook vast wel trek en dorst gekregen. Neem lekker eigen eten en drinken en eventueel een kleed mee dan kunnen we met alle gezinnen gaan picknicken. (Er is horeca in het park, maar niet op de plaats van de picknick.) Klaar met eten dan kan je nog spelen in de speeltuin.

Wil je ook graag weten hoe men in de prehistorie en in de vroege – en late middeleeuwen leefden? Dan kan je en natuurlijk samen met jouw familie nog op eigen gelegenheid de rest van het park bekijken.

Hopelijk zien wij jou op 4 juni in de Romeinse tijd.

Praktische informatie

Archeon gaat om 10.00 uur open. Vanaf de entree naar het verzamelpunt is het ongeveer 10 minuten lopen. We verzamelen om 10:45 want de tolk vertrekt om 11.00 uur. Het verzamelpunt is bij de waterput in de Romeinse tijd. Nummer 18 op de plattegrond. Deze ontvangt u bij de entree.

Leeftijd: families met kinderen in de basisschool leeftijd

Prijs:
Leden:
2,50 Euro per persoon
Niet- leden:
5 euro per persoon

Let op!
Dit is alleen voor de rondleiding.
Je moet zelf nog een park entree regelen, met een tijdslot voor aanvang van de rondleiding. Dit kan van te voren op de website:
Entree 4 t/m 9 jaar  = 21,50 Euro
Entree 10 jaar en ouder = 24,50 Euro
Museumjaarkaart entree is gratis.
(Voor ander geldige kortingskaarten zie de website van het Archeon.)

Parkeerkaart is op het park verkrijgbaar voor 9 euro, inclusief CO2 compensatie Trees For All.
Het park is 20 minuten lopen van treinstation Alphen aan de Rijn.

NB: per gezin moet er ook tenminste één ouder deelnemen, ouders zijn verantwoordelijk voor hun eigen kinderen.

Graag aanmelden door een mail met het aantal deelnemers, hun leeftijd en eventueel Pharos lidmaatschap nummer. Het emailadres is: Zuid-Holland@pharosnl.nl

4 juni 2023
Evenement Categorie: