Zuid-Holland / Educatieve polderspeurtocht

25 februari 2021 - 14:00 - 16:00

€7,50
We willen graag in deze lockdown-periode toch een Leer, denk en doe! activiteit bieden en organiseren daarom een polderexcursie in de voorjaarsvakantie.
Met je laarzen aan de polder in om met je eigen ogen te zien en te ervaren hoe ons unieke Hollandse landschap is gemaakt en kan blijven bestaan.
Want we wonen echt al eeuwenlang onder het niveau van de zeespiegel. Hoe doen we dat toch?
Daar kom je meer over te weten door:
een speurtocht met leuke opdrachten en vragen over de polder
Dorinde vertelt ons leuke weetjes over de polder
Experimenten (proefjes) met water
Op onze excursie lopen we langs het boezemkanaal en kunnen we de polder onder ons zien liggen, we komen langs een modern gemaal, een gemaal uit 1880 en zien een (water) molen uit 1719.
Wie gaat ermee?
Praktisch:
We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM op dat moment. Als op 25 februari de excursie niet mogelijk is door de richtlijnen, dan bedenken we een andere vorm of verzetten de activiteit.

Voor kinderen van 6-12 jaar
Aanmelden: info@leerdenkdoe.nl of via pb
Kosten: € 7,50 Te betalen via een betalingsverzoek.
Graag aanmelden voor 22 februari, via de mail ontvang je het adres voor het startpunt.

25 februari 2021
€7,50