Zuid-Holland / Bricks Challenge Centrale Bibliotheek Den Haag

11 mei 2019 - 13:30 - 14:45

€12,50

Start: Zaterdag 11 Mei  2019 Geschikt voor Leeftijd: 6*– 12 jaar . Wanneer: Zaterdagmiddag  van 13:30 – 14.45 uur óf  van 15.15 – 16.30.  Maak plezier en raak geïnspireerd door de instructeur en de andere bouwers waarbij je ook nog eens spelenderwijs kennis maakt met wetenschap en techniek. We gaan 6  lessen lang iedere Zaterdagmiddag fantastische bewegende bouwwerken in elkaar zetten. Op de volgende data;

11 mei, 18 mei, 25 mei, 1 Juni, 8 Juni en 15 Juni.

De  lessen worden in de culturele ruimte in de centrale bibliotheek van Den Haag.

young-engineers-lego-challenge-150x150Het hoogtepunt van iedere les is het bouwen van een model dat het onderwerp van de les ondersteund met behulp van LEGO® en Technic LEGO®. Tijdens de les krijgen de kinderen een korte theoretische uitleg of onder andere versnellingen, centrifugale krachten, Newton’s wetten en nog veel meer.

Hoe werkt een wasmachine?’, ‘Hoe komt het dat een hijskraan zo veel kan tillen?’, ‘Waar haalt een boor zijn snelheid en kracht vandaan?’, dit en nog veel meer komt aan bod in deze serie lessen.

Vervolgens maakt elke deelnemer tijdens de lessen gebruik van onze unieke Young Engineers kit die speciaal voor dit doel is ontwikkeld. Op het einde gaan we  natuurlijk verbeteren, uitbouwen en spelen met de modellen waarbij altijd veel creativiteit vrijkomt.

Ook geschikt wanneer uw kind eerder heeft  meegedaan aan onze Bricks Challenge lessen! We zorgen voor genoeg uitdaging en nieuwe bouwmodellen.

U bent van harte welkom om 20 minuten voor het einde van de les eerder te komen kijken om uw kind live in actie te zien tijdens het bouwen!

* minimumleeftijd 6 jaar / groep 3

LET OP; de kosten bedragen 12,50 euro per les per week. Wanneer u lid bent van de bibliotheek ontvangt u 1,50 euro korting per les per week. U kunt uw lidmaatschapsnummer invullen op onderstaand formulier in het opmerkingenscherm.

11 mei 2019
€12,50