Utrecht -Jonge avonturiers

12 maart 2023 - 10:00 - 12:00

Kom op zondag 12 maart samen met andere kinderen naar Utrecht, waar we samen gaan ontdekken en nieuwe dingen gaan leren!

Je zal maar hoogbegaafd zijn, dan behoor je tot een groep van 3% in ons land. Ben je uitzonderlijk hoogbegaafd dan zelfs 0.135%. Dit verklaart waarom het zo lastig is om gelijkgestemden te vinden en ook waarom jij je zo eenzaam kunt voelen. Weinig mensen om mee te sparren of om op een gelijkwaardig niveau samen te groeien en te ontwikkelen, dit geldt trouwens voor alle leeftijdsgroepen.

In het basisonderwijs zien we wel programma’s waaraan kinderen kunnen deelnemen zoals plusklassen of dat ze taken mogen doen van hogere groepen. Dit is echter alleen gericht op kennis en toch is dit niet voldoende om je goed te ontwikkelen. Zo heb ik dit zelf ervaren en ik krijg het ook terug vanuit mijn groot netwerk van (uitzonderlijk) hoogbegaafden. Omdat ik van mening ben dat elk kind zich volledig zou moeten kunnen ontwikkelen, heb ik een programma ontwikkelt met als uitgangspunt de 5 pijlers van Puck Onderwijst:

• Praktisch (leren doorpakken en even nuchter kijken)
  • Samenwerken zijn (leren samenwerken en samenzijn met alle mensen)
  • Emotioneel ( je gevoelens en gedachten leren ontdekken en uiten)
  • Kennis (lekker leren, weetjes opslurpen en je brein heel veel wegen laten benutten)
  • Jezelf zijn (lef ontwikkelen, beetje ruggengraat krijgen en trots zijn op jezelf, laat jezelf maar zien)

Hoogbegaafdheid gaat niet alleen om meer kennis opdoen of de honger naar kennis bevredigen. Het is juist voor deze groep ook belangrijk dat zij zoveel mogelijk leren aansluiting te maken met de ‘gewone’ mensen. Zonder verbinding of goede communicatie blijf je alleen met je 3% of 0.135%. In het programma is hier veel aandacht voor alsook voor het emotionele leven. Leren bewust worden van je gevoelens en hier taal voor krijgen is daarom één van de 5 pijlers. Zonder dit is er geen verbinding of communicatie. Natuurlijk is authenticiteit uiterst belangrijk, wie wil niet zichzelf ontdekken en leren zijn.

Deze groep is voor de leeftijd 7 tot 12 jaar.

koop hier je kaartje

12 maart 2023