Training Werkgeheugen

30 maart 2019 - 13:00 - 16:00

€96

Training Werkgeheugen

Het werkgeheugen is een soort kladblok van je hersenen. Het is de verbinding tussen de nieuwe informatie die je op dat moment krijgt (bijv een som) en de opgeslagen informatie (zoals de tafels). Het werkgeheugen gaat met die informatie aan het werk. Helaas verdwijnt de informatie op je kladblok ook weer snel. Je kunt dit wel verbeteren door strategieën aan te leren en je executieve functies te verbeteren.

Een zwak werkgeheugen heeft consequenties voor je resultaten. Wanneer je je werkgeheugen overbelast blijven de leerresultaten achter. En dat is zonde en niet nodig. Belangrijk dus om te weten hoe je het kan signaleren en wat je er aan kan doen.

Opzet training

• Theorie en signaleren
  • Executieve functie en praktisch aan de slag met spellen
  • Leerstrategieën en praktisch oefenen