Online – Webinar: Versnellen – Wanneer en hoe?

11 november 2021 - 20:00 - 21:30

Over versnellen zijn de meningen nogal verdeeld. Veel leerkrachten en ouders zijn er nogal huiverig voor, vooral vanwege de sociale en/of emotionele ontwikkeling van een kind. Eén keer versnellen is meestal nog oké, maar twee of meer keer, kan dat wel?

Tijdens dit webinar gaan we in op de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek naar versnellen, bespreken we in welke gevallen versnellen een goed idee zou kunnen zijn en wat daar verder nog bij komt kijken.

Daarnaast zullen we, met behulp van een tool, in beeld brengen hoe de cognitieve ontwikkeling van een hoogbegaafd kind verloopt ten opzichte van zijn of haar leeftijdsgenoten en wat het effect kan zijn van versnellen op het kunnen vinden van ontwikkelingsgelijken.

bestel je ticket hier

11 november 2021