Online / HB-Café Zeeland: Hoogbegaafd ouderschap

12 februari 2021 - 19:30 - 22:00

Veel volwassenen komen er via hun kinderen achter dat ze zelf (ook) hoogbegaafd zijn. Voor die kinderen is tegenwoordig veel hulp en begeleiding mogelijk, maar wat doe je als hoogbegaafde ouder?
Daarover vertelt Sylvia Tas tijdens dit online HB-Café.

Kinderen grootbrengen op zich is al lastig genoeg. Hoogbegaafde kinderen grootbrengen is een extra uitdaging, ook –of misschien wel juist –voor hoogbegaafde ouders.

Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat je als hoogbegaafde ouder wel weet wat je kind nodig heeft. Vaak krijg je met extreme dingen te maken die je maar moeilijk kunt overleggen met andere ouders. De eeuwige waarom-vragen van je kind, waar je op den duur ook geen antwoord meer op hebt, bijvoorbeeld.

Hoogbegaafde ouders die als kinderen niet de juiste begeleiding hebben gehad, kunnen daar in de opvoeding van hun eigen kinderen tegenaan lopen. Hun eigen ontwikkelingsproces en de ontdekking van hun hoogbegaafdheid speelt bovendien ook een rol. Sylvia geeft een introductie op basis van de oudertraining die ze geeft vanuit haar praktijk in Middelburg.

12 februari 2021
,