Noord Holland / Pharoskamp

20 september 2019 - 22 september 2019

Pharoskampen
Pharos Amsterdam-Kennemerland organiseert tien kampen per jaar, vijf voor het basisonderwijs en vijf voor het voortgezet onderwijs. Dat doen ze al vele jaren maar niemand weet meer precies hoe lang, ze schatten een jaar of twintig. De kampen veranderen mee met de tijd maar een ding heeft altijd centraal gestaan: geen dichtgetimmerd programma. De deelnemers bepalen zelf, samen met de leiding, de activiteiten. Natuurlijk hebben ze een enorme hoeveelheid ervaring, speelgoed en spullen om dat te faciliteren.

Ze zijn alweer een jaar of tien vaste gast op het Fort bij Penningsveer in Haarlem (dicht bij de Ikea). Dit fort behoort tot de vestingwerken van de Stelling van Amsterdam en staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO.

De kampen zijn voor kinderen vanaf zes jaar (basisschool) tot grofweg een jaar of zestien (voortgezet onderwijs). Op de kampen komen kinderen uit alle regio’s van Pharos waarbij de randstad natuurlijk wat sterker vertegenwoordigd is. Kinderen van niet-leden zijn een kamp welkom zonder lidmaatschap. Wil je nog een keer komen (en dat is gebruikelijk) dan verwachten we dat je lid wordt.

Kamp data 2019
Vrijdag 20 t/m zondag 22 september 2019
Vrijdag 22 t/m zondag 24 november 2019

Stuur voor meer informatie een mail naar amsterdam-kennemerland@pharosnl.nl