Noord-Brabant – Voedselovergevoeligheid

12 mei 2022 - 19:00 - 21:00

Pijn in je buik hebben is geen pretje, zeker niet als dit je in je dagelijks leven stoort. Als je je daardoor moe en vervelend voelt, en het gevoel hebt dat zowel jijzelf als de mensen om je heen een te groot deel van je leven missen, geeft dat ook nog verdriet. Zowel bij volwassenen als bij kinderen.
Voedselovergevoeligheid komt heel veel voor in combinatie met hoogsensitiviteit, een van de eigenschappen van hoogbegaafdheid.
Jacqueline Gerrits, gediplomeerd diëtist van praktijk Vitality uit Malden, komt uitleg geven over de invloed van je dagelijkse voeding op je energie niveau, je denken en voelen. Over feiten en fabels. Ze neemt je mee in een inzicht in de werking van je lichaam.
Voedselovergevoeligheid lijkt ook een relatie te hebben met o.a. een afwijkend CYP-enzym. Dit afwijkend enzympatroon is d.m.v. een DNA-test aantoonbaar bij hoogsensitiviteit. Onderzoek hiernaar loopt nog, maar we zullen delen wat tot dusver hierover bekend is.
Dit CYP-enzym krijgt langzaamaan iets meer bekendheid omdat het ook een relatie vertoont met medicatie. Hierdoor heb je een hogere of lagere dosering nodig dan standaard of vertoon je bijzondere bijwerkingen. Wanneer dit bekend is, kan jouw apotheker je adviseren om de dosering aan te passen of te kiezen voor een andere werkzame stof.
Deze avond zullen we ook hieraan kort aandacht besteden.
Aanmelden kan hier

De Ruchte