Limburg – Hoe werkt ons klimaat?

15 oktober 2022 - 13:30 - 16:00

€2,50

Hoe werkt het klimaat eigenlijk? Ga aan de slag met experimenten in de bieb en ga daarna samen naar de klimaattuin van Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man.

Kunnen we zelf regen maken?

Waarom is het aan de Noordpool kouder dan aan de evenaar? Hoe ontstaan de seizoenen? Als de Noordpool smelt, stijgt dan de zeespiegel? Kunnen we zelf regen maken?

Dat zijn wel heel veel vragen! Ben je nieuwsgierig naar het antwoord? Kom dan naar de bibliotheek, daar ga je samen met anderen aan de slag met kleine experimentjes. Laat je verrassen over het resultaat.

Na een welverdiend drankje en hapje vertrekken we samen naar het Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man. Daar hebben ze een hele mooie klimaattuin. Door allerlei opdrachtjes uit te voeren leer je over klimaatverandering zoals wateroverlast en hittestress en wat we daaraan kunnen doen.

Voor kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar.

Meld je hier aan

15 oktober 2022