Lezing Leven met hoogbegaafdheid

1 februari 2019 - 19:30 - 22:00

Marianne van het centrum voor hoogbegaafdheid komt een lezing geven over leven met hoogbegaafdheid. Zie: https://www.centrumvoorhoogbegaafdheid.nl/. De lezing is praktisch van aard en vooral gericht op “hier en nu situaties” waar een ieder mee te maken heeft in het leven. Doordat mensen met hoogbegaafdheid zo anders denkend zijn komen ze daar toch behoorlijk wat extra uitdagingen in tegen.

“Als je in een begripvolle omgeving mag opgroeien en ontwikkelen en jouw talenten de kans krijgen om te groeien is hoogbegaafdheid een prachtig geschenk.

Toch zijn er vele kinderen en volwassenen die aanlopen tegen een niet passende leer- of werkomgeving, hun sensitieve aard of het anders-zijn in het algemeen.

LEVEN met hoogbegaafdheid kan dan helaas meer gaan voelen als OVERLEVEN met hoogbegaafdheid.”

Tijdens de lezing ‘Leven met hoogbegaafdheid’ gaan we in op thema’s als passend onderwijs en hoogsensitiviteit en worden er praktische tips gedeeld om weer te kunnen LEVEN met jouw hoogbegaafdheid.

De lezing is met name voor ouders en/of volwassen hb’ers die zelf nog tegen wat issues aanlopen (hsp/beelddenken/etc)

Dag en tijd: Vrijdag 1 februari. Inloop vanaf 19:30. Lezing start om 20:00 uur.

Aanmelden via eindhoven@pharosnl.nl, uiterlijk 21 januari 2019

Eigen bijdrage: Leden 5 euro, niet-leden 10 euro

Locatie: DOE 040 Blaarthemseweg 83 Veldhoven.

Parkeren kan tegenover DOE 040 of aan de andere kant van de Blaarthemseweg op het parkeerpleintje  bij scouting st Aloysius en handboogvereniging VZOD Zeelst

1 februari 2019
Evenement Categorie: