Op onze evenementenkalender kun je evenementen vinden die leuk zijn voor (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen en hun ouders. Stichting iQ+ organiseert zelf steeds meer activiteiten, die we op deze pagina nog eens kort willen toelichten.

• Ook naar school (Ons): Maandag 23 september gaat stichting iQ+ van start met een weekprogramma voor (dreigende) thuiszitters! Uit de pilot die een aantal maanden voor de zomervakantie heeft gedraaid is gebleken, dat ons programma van grote toegevoegde waarde heeft kunnen zijn voor kinderen in de basisschoolleeftijd die thuis zitten, of nog naar school gaan en één á twee dagdelen in de week op adem kunnen komen. Lees meer

Ook naar school start op maandag 23 september.

• De LeesiQlub+: LeesiQlub is onderdeel van stichting iQ+ in samenwerking met Boekhandel Vingerling. LeesiQlub+ is een leesclub voor (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen in de basisschoolleeftijd.
    Elke maand wordt er binnen een thema aan de hand van een kinderboek een mini-college gegeven.
    Bedoeld voor: kinderen vanaf ongeveer 8 jaar

De volgende LeesiQlub+ vindt plaats op woensdag 25 september.

• Het iQafé+: Eens in de twee maanden vindt het iQafé + plaats op onze vaste locatie: Bij5 in Naaldwijk. Eerst luisteren we naar een spreker, om vervolgens onder het genot van een drankje na te praten en ervaringen uit te wisselen.
    Bedoeld voor: ouders van (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen en andere geïnteresseerden.

Het volgende iQafé+ vindt plaats op dinsdagavond 24 september.

• De GameiQlub+: GameiQlub+ is voor (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen in de leeftijd van ongeveer 6 tot en met 16-18 jaar.In de eerste GameiQlub, die plaatsvond in februari, is het spel Warhammer behandeld. Er werd een demonstratie van het spel gegeven en er werden miniatuursoldaatjes gemaakt.In de volgende edities zullen ook andere games centraal staan!GameiQlub+ is een samenwerking van Stichting iQ+ en Rene Cards & Collectibles.

De datum voor de volgende GameiQlub+ is op zondag 2 juni (over Dungeons and Dragons)

• Symposium: eenmaal per jaar organiseert Stichting iQ+ een symposium op het gebied van hoogbegaafdheid. Bekende sprekers komen hier hun verhaal doen. Het symposium is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met hoogbegaafdheid of hier meer over wil weten.Het symposium van 2019 vindt plaats op woensdag 10 april. Het programma is reeds bekend, en tickets zijn via deze link te koop.

Het symposium vindt plaats op woensdag 10 april 2019